Odaberite

Novi način mjerenja potrošnje goriva i emisija

Uvođenje globalno usklađenog ispitnog postupka za osobna i laka gospodarska vozila (WLTP)

Od 1980-ih, europska ispitivanja emisije i potrošnje goriva za nova vozila provodila su se koristeći Novi europski vozni ciklus (New European Driving Cycle - NEDC). Od 1. rujna 2017. uvedeno je novo ispitivanje, Globalno usklađeni ispitni postupak za osobna i laka gospodarstvena vozila (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure - WLTP), kako bi kupci i vlasnici automobila stekli bolje razumijevanje performansi automobila.

 

S NEDC na WLTP: što se mijenja?


Napretkom tehnologije u vozilima i promjenama uvjeta vožnje, ciklus ispitivanja NEDC, star gotovo 40 godina, će biti zamijenjen. Radi postizanja točnijeg načina izračuna i usporedbe potrošnje goriva i emisije štetnih plinova automobila, novo ispitivanje WLTP uvodi uvjete ispitivanja bliskije stvarnosti, kako bi laboratorijska mjerenja bolje oslikavala ponašanje automobila na cesti.

  • Ispitni ciklus
    Dinamička ispitivanja koja bolje predstavljaju ponašanje u stvarnoj vožnji

    Prosječna i najveća brzina
    Prosječna brzina je 46,5km/h (povećanje od 12,5km/h) dok je najveća brzina narasla na 131km/h

  • Trajanje ciklusa
    Ispitivanje traje 30 minuta, 10 minuta više

    Opcionalna oprema
    Dodatne opcije na vozilu (koje utječu na CO2 i potrošnju) se uzimaju u obzir

     

  • Prijeđeni put u ciklusu
    Ciklus je dug 23,25 kilometara, više nego dvostruko u odnosu na stari

    Stupnjevi prijenosa
    Svako vozilo ima različite točke promjene stupnja prijenosa, umjesto fiksnih, točno određenih

  • Faze vožnje
    Više dinamičkih faza: 52% gradske vožnje i 48% izvangradske

    Temperature pri ispitivanju
    Mjerenja se sada vrše pri 23ºC (uz vrijednosti CO2 ispravljene na 14ºC) u odnosu na 20-30ºC.

Eko vožnja: Savjeti za vožnju na čišći i sigurniji način

PRECIZNO MJERENJE

Između rujna 2017. i rujna 2018., svi novi automobili će morati biti sukladni s postupkom ispitivanja WLTP (osobna i laka gospodarstvena vozila će uslijediti godinu dana kasnije). Za Toyotu, prvi model certificiran prema WLTP će biti Prius, u 4. tromjesečju 2017. 


Toyota pozdravlja promjenu na WLTP jer će to pružiti našim strankama točniji temelj za izračun potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. Kao vodeći u čistoj mobilnosti, utrošili smo desetljeća u istraživanja kako proizvesti vozila koja su povoljnija po okoliš, stvarajući tehnologije kao što je hibridni pogon, koji su dokazali svoju vrijednost u smanjivanju emisija stakleničkih plinova i potaknuli pomak prema društvu s malom potrošnjom ugljika. 


“Hibridni pogon je okosnica našeg programa pogonskih sklopova i pomoći će nam u smanjivanju emisije ugljika naših vozila za 90% do 2050. u odnosu na 2010.”


Dr. Johan van Zyl, Predsjednik i CEO Toyota Motor Europe

Svakodnevna provjera, realistični rezultati

WLTP kao novi način ispitivanja, će osigurati da laboratorijska ispitivanja bolje oslikavaju situacije koje doživljavate u svakodnevnom životu. To znači da će potrošnja goriva i vrijednosti emisija iskazane za nova vozila puno vjernije oslikavati ono što ćete vjerojatno ostvarivati.

 

Imate li još pitanja?

P. Hoće li se izmijeniti moja stvarna potrošnja goriva?

O. Ne, vaša stvarna potrošnja goriva ostaje ista, ali će vjerojatno službena vrijednost CO2 i potrošnje goriva porasti zbog strožeg ciklusa ispitivanja WLTP, koji je bliskiji vašim stvarnim opažanjima.

P. Hoće li vrijednosti potrošnje goriva i CO2 biti u skladu s mojim očekivanjima?

O. Kao i NEDC, WLTP je laboratorijsko ispitivanje. S obzirom na to da se načini vožnje i uvjeti razlikuju, moguća su odstupanja između službenih vrijednosti i onoga što korisnik ostvaruje.

P. Zašto je vrijednost NEDC za moj automobil iznenada porasla?

O. Tijekom prijelaznog razdoblja (do kraja 2020. godine), i dalje će se mjeriti vrijednosti prema NEDC, paralelno s vrijednostima prema WLTP. S obzirom na to da se stari postupak NEDC više ne može koristiti, propisi nalažu da se vrijednosti CO2 prema WLTP pretvaraju u ekvivalentne vrijednosti NEDC putem "postupka korelacije".

To će se raditi koristeći simulacijski alat koji je razvila Europska komisija ili putem fizičkog ponovnog ispitivanja, što može dovesti do viših vrijednosti CO2 prema NEDC za vaš automobil jer će se postupak raditi prema osvježenoj verziji NEDC (na temelju WLTP).

P. Ispituje li se, u okviru WLTP, sadržaj i drugih štetnih tvari?

O. Da, WLTP mjeri sadržaj tvari kao što su ugljikov monoksid (CO), ugljikovodici (HC) i dušikovi oksidi (NOx) te krute čestice (PM/PN).

P. Kada će se mijenjati vrijednosti za osobna i laka gospodarska vozila?

O. Certifikacija prema WLTP će biti obvezna za sva osobna i laka gospodarska vozila (kategorije N1 (ii), N1 (iii) o N2) od 1. rujna 2019., godinu dana nakon putničkih vozila.