Odaberite

Toyota objavila globalne godišnje rezultate I potvrdila posvećenost ugljičnoj neutralnosti

  •  Na globalnoj razini prodano 7,646 milijuna vozila, odnosno 1,309 vozila manje
  •  Ostvaren globalni neto prihod od 27.214,50 milijardi jena (219,50 milijardi EUR), smanjen za 2.651.9 milijardi jena
  •  Ostvarena globalna neto dobit od 2.245,2 milijardi jena (18,1 milijardi EUR) u odnosu na 2.036,10 milijardi jena prihoda ostvarenog u prethodnom razdoblju
  • Toyota Motor Corporation potvrđuje svoju posvećenost ugljičnoj neutralnosti do 2050. godine, s posebnim naglaskom na multitehnološka rješenja za sve kupce, bez obzira na tržište, zemlju ili regiju
  • Toyota Motor Europe potvrđuje pristup u odnosu na Europu i povećava prodajnu prognozu za 2025. godinu

Kompanija Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je financijske rezultate za poslovnu godinu koja je završila 31.03.2021. Kompanija je usto je opisala svoj pristup ostvarivanju ugljične neutralnosti do 2050. godine, odnosno inkluzivan multitehnološki pristup kojim se osigurava da nijedan kupac ne ostane neobuhvaćen.

Unatoč pandemiji virusa COVID-19, Toyota je na globalnoj razini prodala ukupno 7.646.000 vozila, odnosno 1.309.000 manje nego u prethodnoj poslovnoj godini. Na konsolidiranoj razini ukupni neto prihod u predmetnom razdoblju iznosio je 27.214,50 milijardi jena, što predstavlja smanjenje za 2.651,90 milijardi jena. Poslovna dobit smanjena je s 2.399,20 milijardi jena na 2.197,70 milijardi jena, dok je dobit prije oporezivanja iznosila 2.932,30 milijardi jena. Neto dobit povećana je s 2.036,10 milijardi jena na 2.245,20 milijardi jena.

Komentirajući rezultate, financijski direktor TMC-a Kenta Kon istaknuo je: "Uspjeli smo smanjiti troškove i sniziti granicu rentabilnosti za 2 milijuna vozila od šoka uslijed propasti banke Lehman Brothers zahvaljujući naporima usmjerenima na proizvodnju još boljih automobila".

Ubrzavanje ugljične neutralnosti, ali i pokrivenost svih kupaca

James Kuffner, direktor digitalnog poslovanja TMC-a objasnio je Toyotinu strategiju ugljične neutralnosti: "Toyota je u cijelosti posvećena ostvarivanju ugljične neutralnosti na globalnoj razini do 2050. godine te će nastaviti s ulaganjima u razne niskougljične tehnologije i inovativna rješenja kako bismo mogli zadovoljavati potrebe kupaca u svakoj zemlji i regiji".

Toyota je posvećena ugljičnoj neutralnosti i to za sve, a ne samo za odabrane skupine ili regije. U automobilskoj industriji ugljična neutralnost znači ostvarenje nulte razine emisija CO2 u svim procesima tijekom čitavog ciklusa proizvodnje, transporta, korištenja, opskrbe gorivom ili punjenja te recikliranja ili zbrinjavanja vozila.

Neki ljudi smatraju da će se usmjeravanjem resursa na samo jedno rješenje brže ostvariti ugljična neutralnost. No, Toyota smatra da pažljivo ulaganje u razne tehnologije predstavlja brži i sveobuhvatniji način ostvarivanja ugljične neutralnosti u čitavom svijetu.

Stalna ulaganja u niskougljične proizvode i tehnologije
Kreiranje elektrificiranih rješenja s niskim razinama emisija za masovnu prodaju sastavni je dio Toyotinog DNK. S današnjim je danom Toyota u čitavom svijetu prodala preko 17 milijuna elektrificiranih vozila, uključujući gotovo 2 milijuna vozila prodanih u 2020. godini.
Toyota sada u portfelju ima 55 praktičnih, pouzdanih i cjenovno povoljnih elektrificiranih vozila, što joj omogućuje zadovoljavanje potreba kupaca diljem svijeta, no istovremeno nastoji ostvariti optimalnu tehnologiju za svođenje emisija ugljika na najmanju moguću razinu.

Ovaj će se pristup nastaviti primjenjivati ubrzanim tempom, s obzirom da će Toyota do 2025. godine dodatno proširiti globalni portfelj elektrificiranih vozila na 70 proizvoda, uključujući 15 električnih vozila pokretanih baterijom.

Kako bi se pobrinulo da ti proizvodi budu maksimalno pristupačni i ekonomični, Toyota nastavlja s ulaganjima u nove baterijske tehnologije kao što je tehnologija baterija krutog stanja, kao i u sve ekonomičnije elektromotore te u unapređivanje pogonske elektronike.

Dodatno iskorištavanje tehnologije vodikovih gorivnih članaka za širu ugljičnu neutralnost
Toyota istovremeno nastavlja sa značajnim ulaganjima u vodeću svjetsku tehnologiju gorivnih članaka. Toyota smatra da tehnologija vodika može pomoći u čišćenju velikog dijela ukupnog svjetskog prometnog ekosustava. Ta tehnologija, primjerice, može doprinijeti ostvarivanju ugljične neutralnosti u domeni kamiona i transporta teških tereta, vlakova, autobusa, taksija, zrakoplova, brodarstva i industrijskih procesa.

Raste osviještenost u pogledu značajnog ekološkog potencijala vodika, a Toyota bilježi sve veći interes za svoju tehnologiju gorivnih članaka u raznim sektorima i na raznim tržištima.

Ostvarivanje ugljične neutralnosti s motorima s unutarnjim izgaranjem
Procjenjuje se na danas svijetom prometuje preko 1,4 milijardi vozila, a većinu pokreće motor s unutarnjim izgaranjem. Toyota u sklopu strategije bržeg ostvarivanja ugljične neutralnosti istražuje i ispituje mogućnosti dodatnog smanjivanja emisija ugljika.

Vodikovo bi gorivo, zajedno s drugim novim obnovljivim alternativnim rješenjima od vodika i biogoriva koja koriste e-gorivo, moglo pomoći u smanjivanju emisija ugljika na razini svih vozila u svijetu.

Ukoliko se to ostvari, ne samo da bi se mogla koristiti postojeća infrastruktura, već bi sva vozila, čak i vozila koja su već prodana i koriste se, mogla značajno smanjiti ukupne emisije ugljika.

Posvećenost ostvarivanju ugljične neutralnosti uz uključivanje svih kupaca
Toyota je posvećena ostvarivanju ugljične neutralnosti do 2050. godine te je čvrsto uvjerena da su za brži dolazak na cilj potrebna razna tehnološka rješenja. Stoga Toyota smatra da je bolje da regulatorni okvir u odnosu na ugljičnu neutralnost bude otvoren kako se ne bi prerano ograničila moguća tehnološka rješenja.

Time će se tvrtkama i društvima omogućiti da surađuju pomoću svih dostupnih tehnologija kako bi ostvarivali najbolje i najbrže rezultate u smjeru postizanja ugljične neutralnosti, a pritom će se koristiti rješenja i infrastrukture najprikladniji za lokalne potrebe.

Nijedna kompanija ili zemlja nije sposobna samostalno ostvariti cilj ugljične neutralnosti. Svi sektori moraju surađivati na razvoju nove tehnologije i infrastrukture zajedno sa znanstvenicima i akademskom zajednicom, kao i s lokalnim tijelima uprave i nacionalnim vladama.
Toyota nastoji zadržati poziciju pouzdanog partnera za razvoj proizvoda i rješenja prikladnih za građane svake zemlje kako bi se svim društvima u svijetu pomoglo u bržem ostvarivanju ugljične neutralnosti, s time da se ujedno mora pobrinuti da svaki kupac bude uključen.

Toyota Motor Europe povećava prodajnu prognozu i planira do 2025. godine ostvariti udio elektrificiranih vozila od 90%.

Kompanija Toyota Motor Europe prodala je 1,009 milijuna vozila u poslovnoj godini koja je završila 31.03.2021.

Matt Harrison, predsjednik i izvršni direktor kompanije Toyota Motor Europe, istaknuo je: "Naš širok portfelj pristupačnih elektrificiranih proizvoda i pouzdani partneri čine nas iznimno otpornima u ovim zahtjevnim vremenima. Premda je tržište smanjeno za 14%, naša je prodaja pala za samo 7% i time smo ostvarili najveći tržišni udio u Europi. Nastavit ćemo sa širenjem ponude elektrificiranih vozila kako bismo se pobrinuli da nam se svaki kupac pridruži na putu prema ostvarivanju ugljične neutralnosti. Povjerenje u ovaj pristup odražava se u povećanim projekcijama prodaje i tržišnog udjela za 2025. godinu".

Svaki će nam se kupac pridružiti na putu prema ostvarivanju ugljične neutralnosti u Europi
Toyota smatra da joj je dužnost pobrinuti se da svaki kupac ima priliku odabrati proizvod s najnižim mogućim emisijama CO2 na putu prema ostvarivanju ugljične neutralnosti i to bez obzira na tržište, segment i budžet.

Na razini industrije predviđa se da će se u narednih 10 godina u Europi prodati preko 200 milijuna novih automobila.
Očekuje se da će od tih 200 milijuna vozila oko 45 milijuna biti proizvodi s nultom razinom emisija.

Dok Toyota s jedne strane maksimalno nastoji demokratizirati vozila s nultom razinom emisija kako bi se pružila najbolja prilika za povećanje količina vozila s nultom razinom emisija i iznad tih predviđenih 45 milijuna vozila, s druge strane aktivno radi na smanjivanju emisija CO2 za ostalih 155 milijuna vozila koliko ih se očekuje prodati.

Predviđa se povećan rast Toyotinog poslovanja u Europi
Ovaj multidimenzionalni pristup elektrifikaciji i smanjivanju CO2 u Europi ima pozitivne učinke. Toyota je predvodnik sektora u pogledu ukupnog smanjenja CO2, a istovremeno je sve prisutnija na europskom tržištu.

Danas u Europi više kupaca nego ikada prije bira Toyotu zbog rješenja za niske emisije. Toyota bilježi sve bolje rezultate elektrificiranih proizvoda u osnovnim segmentima te privlači sve više kupaca u segmentima i na tržištima iz kojih su se ostali proizvođači povukli.

Toyota očekuje da će se ovaj pozitivni trend u Europi nastaviti sa širenjem portfelja elektrificiranih proizvoda kako bi se zadovoljile potrebe kupaca za vozilima s niskim razinama emisija, s time da nijedan kupac ne smije biti izostavljen.

Toyotina ponuda elektrificiranih proizvoda u Europi do 2025. godine obuhvaćat će preko 55 vozila, uključujući najmanje 10 vozila s nultom razinom emisija. Stoga Toyota danas najavljuje povećanje svojih ciljeva u Europi za 2025. godinu u pogledu prodaje i tržišnog udjela – prodaja bi se trebala povećati na 1,5 milijuna vozila, što bi predstavljalo tržišni udio od preko 7%.

Dotad će najmanje 150.000 (10%) tih vozila biti vozila s nultom razinom emisija, a radi se vozilima pokretanima baterijom i vozilima na gorivne članke. Najmanje će dodatnih 1,2 milijuna vozila (80%) otpadati na hibridna ili plug-in hibridna vozila, što znači da će u 2025. godini elektrificirana vozila predstavljati najmanje 90% ukupne ponude vozila.