Odaberite

Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID

Hibridni automobil za reli nove generacije

Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID za WRC sezonu 2024. je reli automobil osmišljen prema revolucionarnim tehničkim propisima FIA Rally1 iz 2022. godine. Ovo je treća WRC sezona kako automobili u najvišoj kategoriji relija voze na hibridni električni pogon.

GR YARIS Rally1 HYBRID se temelji na cestovnom proizvodnom modelu GR YARIS, koji je razvijen primjenom iskustva stečenog u natjecanjima s automobilom Yaris WRC prve generacije.

Tehničke specifikacije

Motor od 1,6 litara s izravnim ubrizgavanjem i turbo punjačem uparen je s hibridnom jedinicom koja je zajednička svim Rally1 automobilima u utrci. Motor je za 2024. godinu unaprijeđen kako bi se dodatno poboljšao odziv pri niskim brzinama, uz optimiziranu krivulju okretnog momenta.

Sastavni dio hibridne jedinice baterija je od 3,9 kWh spojena s motor-generatorskom jedinicom (MGU), koja isporučuje dodatnih 100 kW (136 KS) i 180 Nm okretnog momenta tijekom ubrzavanja. S motorom i hibridnom jedinicom u kombinaciji, Rally1 automobili imaju snagu veću od 500 KS i najveći okretni moment od preko 500 Nm. Energija se  regenerira kočenjem, a baterija se također može priključiti na vanjsko napajanje kako bi se napunila tijekom servisnih pauza.
Osim hibridnog pogona se od sezone 2022. koristi 100-postotno održivo gorivo bez fosilnih goriva. Ovo je prvo gorivo takve vrste koje se upotrebljava u svjetskom prvenstvu u automobilizmu u nadležnosti FIA-e, a sadrži obnovljivu mješavinu sintetičkih tvari i biogoriva.
Šasija automobila sada uključuje dizajn prostornih okvira koji omogućuje veću sigurnosnu zaštitu za posadu. Automobili imaju pogon na sve kotače, ali sada koriste mehaničke mjenjače s pet stupnjeva prijenosa te više nemaju aktivni središnji diferencijal. Ovjes je sada jednostavniji, s manjim dopuštenim hodom amortizera.
Što se tiče vanjštine, boja je značajno promijenjena pa mu je baza mat crna. Time se naglašava koncept „Brzine” koja predstavlja naš duh te koncepti „Mrzimo gubiti” i „Prototip” kao odraz proizvodnje sve boljih automobila na temelju iskustva u automobilističkim sportovima te težnje za neprestanim razvojem.

Tri vrste guma

Optimalna veličina guma ovisi o tome vozi li se automobil po šljunku ili asfaltu. Za vožnju po šljunku upotrebljavaju se gume promjera 15 inča, a za vožnju po asfaltu gume promjera 18 inča. Strategija izbora guma za pojedine brzince je ključna.

Specifikacije i postavke vozila mijenjaju se za svaku utrku ili pojedini brzinac

Ovisno o tome vozi li se reli na šljunku, snijegu ili asfaltu, potrebno je mijenjati ne samo gume već i dijelove kao što su kočnice i ovjes. Za utrke na glatkom asfaltu visina vozila od podloge je minimalna, a na grubim šljunkovitim cestama reli automobil bi trebao biti viši kako bi se izbjegao kontakt s podlogom. 

Rad u servisnom parku utrka je s vremenom

Nakon što utrka započne, vrijeme predviđeno za servisiranje reli automobila ograničeno je na samo 15 minuta ujutro prije utrke, 30 minuta tijekom dana i 45 minuta tijekom noći. Nakon što je vozilo servisirano tijekom noći, parkira se u garaži koja se zove „Parc Fermé”, gdje daljnje servisiranje nije dozvoljeno sve do sljedećeg jutra.

Izvor fotografija: toyotagazooracing.com