Preskoči na glavni sadržaj (Press Enter)
Odaberite

Toyota razvija novi gorivni članski sustav

Ubrzavanje primjene u komercijalnom sektoru s ciljem ostvarivanja vodikove društva.

Toyota Motor Corporation (Toyota) danas je objavila da je razvila novi gorivni članski (FC) sustav, svoju treću generaciju gorivnih članaka (3rd Gen FC System), kao dio kontinuiranih nastojanja prema ostvarenju vodikovog društva.

Potpuno novi 3rd Gen FC sustav dizajniran je kako bi zadovoljio specifične potrebe komercijalnog sektora, nudeći istu razinu izdržljivosti kao i konvencionalni dizelski motori. Osim toga, donosi značajna poboljšanja u performansama, uključujući veću učinkovitost potrošnje goriva i značajno smanjenje troškova u usporedbi s prethodnom verzijom. Uz primjenu u osobnim vozilima, novi sustav bit će proširen na teška komercijalna vozila te je planirana njegova dostupnost na tržištima Japana, Europe, Sjeverne Amerike i Kine najranije nakon 2026. godine.

3rd Gen FC sustav bit će prvi put predstavljen u srijedu, 19. veljače, na H2 & FC EXPO (Međunarodnom sajmu vodikovih i gorivnih članskih tehnologija) u Tokiju, Japan.

Toyota vidi vodik kao ključni energent u postizanju ugljične neutralnosti te aktivno surađuje s partnerima iz različitih industrija. Tvrtka promiče niz inicijativa u područjima proizvodnje, transporta, skladištenja i korištenja vodika kroz svoje istraživačko-razvojne aktivnosti. Kako bi se ubrzalo širenje primjene gorivnih članaka i postiglo vodikovo društvo, neophodna je kontinuirana evolucija tehnologije FC sustava – a 3rd Gen FC predstavlja značajan iskorak u tom smjeru.

Pregled 3rd Gen FC sustava

Toyota je 2014. godine lansirala MIRAI, električno vozilo na gorivne članke (FCEV), te je od tada prodala oko 28.000 jedinica u više od 30 zemalja i regija. Osim toga, od 2019. Toyota isporučuje FC sustave za druge namjene, uključujući autobuse, željeznicu i stacionarne generatore električne energije, isporučivši više od 2.700 jedinica za više od 100 kupaca širom svijeta.

U Japanu Toyota surađuje s brojnim partnerima, osobito u prefekturama Tokio i Fukushima, kako bi implementirala ove sustave u komercijalni sektor i pridonijela stvaranju vodikovog društva. Novi 3rd Gen FC sustav razvijen je na temelju povratnih informacija korisnika i uvida dobivenih kroz demonstracijske testove proteklih godina.

Glavne značajke 3rd Gen FC sustava

 Povećana izdržljivost – do dvostruko dulji vijek trajanja u odnosu na prethodnu generaciju, čime se postiže izdržljivost usporediva s dizelskim motorima, uz dizajn koji ne zahtijeva održavanje.

Poboljšana učinkovitost – za 20% duži doseg u usporedbi s prethodnom generacijom zahvaljujući povećanju učinkovitosti potrošnje vodika za faktor 1,2.

Značajno smanjenje troškova – zahvaljujući inovacijama u dizajnu gorivnih članaka i proizvodnim procesima.

Proširenje primjene

Novi 3rd Gen FC sustav može se koristiti u širokom rasponu vozila i drugih aplikacija:

Osobna vozila – poboljšana učinkovitost potrošnje goriva omogućuje duži doseg i veću sigurnost pri vožnji.

Teška komercijalna vozila – nudi izdržljivost usporedivu s dizelskim motorima i visoku izlaznu snagu.

Opće primjene – uključujući stacionarne generatore, željeznicu i brodove.

Kompaktna konstrukcija novog sustava omogućuje jednostavniju integraciju u različite vrste komercijalnih vozila, čime se dodatno šire mogućnosti njegove primjene.

Toyota će nastaviti s naporima ka ostvarivanju vodikovog društva u suradnji s lokalnim vlastima, tvrtkama, udruženjima i organizacijama.