Toyota Research Institute i Stanford Engineering
Toyota Research Institute (TRI) i Stanford Engineering objavili su prvo svjetsko istraživanje u vožnji: autonomno driftanje dva automobila u tandemu.
Već gotovo sedam godina timovi surađuju na istraživanju kako bi vožnju učinili sigurnijom. Eksperimenti automatiziraju manevar u motosportu nazvan "driftanje", gdje vozač precizno kontrolira smjer vozila nakon što izgubi trakciju vrteći stražnje gume—vještina koja se može primijeniti za oporavak od proklizavanja na snijegu ili ledu. Dodavanjem drugog automobila koji driftom vozi u tandemu, timovi su sada vjernije simulirali dinamičke uvjete u kojima automobili moraju brzo reagirati na druga vozila, pješake i bicikliste.
"Fizika driftanja zapravo je slična onome što automobil može doživjeti na snijegu ili ledu," rekao je Chris Gerdes, profesor strojarstva i su-direktor Centra za automobilska istraživanja na Stanfordu (CARS). "Ono što smo naučili iz ovog projekta autonomnog driftanja već je dovelo do novih tehnika za sigurnu kontrolu automatiziranih vozila na ledu."
U sekvenci autonomnog tandemskog driftanja, dva vozila - vodeći automobil i prateći automobil - navigiraju stazom ponekad udaljeni samo nekoliko centimetara jedno od drugog dok rade na granici kontrole.
Tim je koristio moderne tehnike za izgradnju AI sustava vozila, uključujući model neuralne mreže za gume koji mu je omogućio da uči iz iskustva, slično kao stručni vozač.
"Uvjeti na stazi mogu se dramatično promijeniti u nekoliko minuta kada sunce zađe," rekao je Gerdes. "AI koji smo razvili za ovaj projekt uči iz svakog puta kada smo izašli na stazu kako bi se nosio s ovom varijacijom."
Prometne nesreće rezultiraju s više od 40.000 smrtnih slučajeva u SAD-u i oko 1,35 milijuna smrtnih slučajeva širom svijeta svake godine.
Mnogi od ovih incidenata uzrokovani su gubitkom kontrole vozila u iznenadnim, dinamičkim situacijama. Autonomija ima ogroman potencijal za pomoć vozačima da pravilno reagiraju.
"Kada vaš automobil počne proklizavati ili klizati, oslanjate se isključivo na svoje vozačke vještine kako biste izbjegli sudar s drugim vozilom, drvetom ili preprekom. Prosječnom vozaču je teško upravljati ovim ekstremnim okolnostima, a djelić sekunde može značiti razliku između života i smrti," dodao je Balachandran. "Ova nova tehnologija može se uključiti točno na vrijeme kako bi zaštitila vozača i upravljala gubitkom kontrole, baš kao što bi to učinio stručni drifter."
"Raditi ono što nikada prije nije bilo učinjeno zaista pokazuje što je moguće," dodao je Gerdes. "Ako možemo ovo, samo zamislite što možemo učiniti da učinimo automobile sigurnijima."
Toyota Motor Europe NV/SA (TME) nadzire veleprodaju i marketing Toyota, GR (Gazoo Racing) i Lexus vozila te dijelova i dodatne opreme, kao i Toyotine europske proizvodne i inženjerske operacije. Toyota izravno zapošljava preko 25.000 ljudi i uložila je preko 11 milijardi eura u Europi od 1990. Njenih osam europskih proizvodnih pogona smješteno je u Portugalu, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Poljskoj, Češkoj i Turskoj.
Danas je na europskim cestama oko 14,7 milijuna Toyota i Lexus vozila, čiji vozači su podržani mrežom od 28 nacionalnih marketinških i prodajnih tvrtki te oko 2.800 maloprodajnih mjesta u 53 zemlje (EU, UK, EFTA zemlje + Rusija, Izrael, Turska i druge istočnoeuropske zemlje). U 2023. godini TME je prodala 1.173.419 vozila u Europi, ostvarivši tržišni udio od 6,7%.
Toyota vjeruje da kada su ljudi slobodni kretati se, sve je moguće. U potrazi za "Mobilnošću za sve", Toyota ima za cilj stvoriti sigurniju, povezaniju, inkluzivniju i održiviju mobilnost kako bi postigla svoju misiju proizvodnje "Sreće za sve".