Odaberite

Nova A90 Final Edition visokih performansi

i unaprijeđena GR Supra Lightweight EVO
  • Nova visokoperformansna i visokospecifikacijska GR Supra A90 Final Edition predstavlja vrhunac trenutne generacije.
  • Ova ograničena serija donosi povećanu snagu i zakretni moment motora, unaprijeđenu upravljivost, snažnije kočnice i KW sustav ovjesa.
  • Nadograđeni GR Supra Lightweight EVO nudi još integriranije iskustvo za neograničen užitak u vožnji.
  • Poboljšanja kočnica, ovjesa i aerodinamike omogućuju izravnije i preciznije upravljanje te jačaju povezanost vozača s cestom.
  • GR Supra A90 Final Edition i GR Supra Lightweight EVO bit će dostupni u Europi od proljeća 2025. godine.

Ikonska Toyota GR Supra dobila je novo, ograničeno izdanje koje predstavlja vrhunac specifikacija najnovije generacije, dok unaprijeđena GR Supra Lightweight EVO donosi još veću uživanciju u vožnji.

Kao čistokrvni sportski automobil s konfiguracijom motora sprijeda/pogona na stražnje kotače te dimenzijama koje ostvaruju "zlatni omjer" za optimalno upravljanje, GR Supra bila je prvi globalni model koji je razvio TOYOTA GAZOO Racing (TGR), krovna organizacija za Toyotine globalne motorsport aktivnosti.

Kako bi izrazio zahvalnost fanovima trenutne generacije Supre i obilježio aktivno sudjelovanje u motosportu diljem svijeta, TGR je kreirao ograničeno izdanje koje označava vrhunac trenutne generacije: GR Supra "A90 Final Edition". Ovo posebno izdanje sadrži brojna unapređenja vezana uz vožnju, poput dodatnih 95 DIN KS (70 kW) snage i 70 Nm zakretnog momenta, prepoznatljive aerodinamičke dorade, ovjesa inspiriranog utrkama marke KW te guma većeg promjera.

Iako je proizvodnja trenutne GR Supre predviđena za završetak s modelom A90 Final Edition kao krunom generacije, TGR će nastaviti usavršavati GR Supru kroz motosport aktivnosti.

Istovremeno, GR Supra Lightweight EVO, inspirirana motosportom, vozaču pruža još bliži osjećaj povezanosti s cestom. Unaprijeđeno upravljanje omogućuje izravniji osjećaj i još preciznije manevriranje zahvaljujući poboljšanjima na ovjesu i šasiji, snažnijim kočnicama, optimiziranim podešavanjima i rafiniranoj aerodinamici.

Od svoje prve generacije, predstavljene kao Celica Supra 1978. godine, Toyota Supra oduševljava fanove konfiguracijom motora sprijeda i pogona na stražnje kotače, koju pokreće redni šestcilindrični motor – format koji je ostao vjeran sve do danas. Generacije Supre uživale su jednaku popularnost na javnim cestama i trkaćim stazama.

Godine 2019., zahvaljujući snažnoj želji predsjednika Akia Toyode, poznatog i kao Master Driver Morizo, Supra se vratila nakon 17-godišnje stanke. Prilikom predstavljanja, predsjednik Toyoda izjavio je:

"U prošlosti sam proveo bezbroj sati vozeći staru Supru na Nürburgringu kako bih postao majstor vožnje. Supra je poput starog prijatelja koji zauzima posebno mjesto u mom srcu. Dok su drugi proizvođači na Nürburgring dovodili svoje nove prototipove, ja sam vozio staru Supru koja se više nije proizvodila. 

Iako Toyota nije imala planove za novu Supru, poput mnogih drugih strastvenih fanova Supre širom svijeta, potajno sam to želio ostvariti. Nova GR Supra rođena je kroz testiranje na Nürburgringu i mogu iskreno reći da je to automobil koji je zabavan za vožnju i bolji nego ikad."

Trenutna Supra nastavila se razvijati od svog lansiranja 2019. godine. Godinu kasnije, uvođenje novog 2,0-litrenog turbo motora – koji se nudi uz već etablirani 3,0-litreni redni šestcilindrični turbo motor – sačuvalo je sve kvalitete GR Supre kao čistog sportskog automobila, uz dinamične prednosti manjeg i lakšeg pogonskog sklopa.

Toyota je 2022. godine u Europi predstavila inteligentni ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa (iMT), dizajniran za vozače koji uživaju u preciznom ručnom mijenjanju brzina i kontroli koju ono pruža. U skladu s vrhunskom inženjerskom kvalitetom GR Supre, novi mjenjač, zajedno s novom spojkom, posebno je razvijen kako bi se prilagodio snazi i karakteristikama zakretnog momenta 3,0-litrenog motora. Istovremeno su sustavi kočenja i ovjes GR Supre ponovno podešeni radi još boljih performansi.

GR Supra A90 Final Edition

TOYOTA GAZOO Racing prikazuje svoju motorsport tehnologiju i stručnost stvaranjem GR Supra A90 Final Edition. Rezultat je jedinstvena, visokoperformansna GR Supra, koja je optimizirano podešena u skladu s prirodnim razvojem modela.

Kao ultimativna verzija trenutne generacije, ovaj model inspiriran je sudjelovanjem GR Supra automobila u natjecanjima poput drift natjecanja, izdržljivosti i NASCAR-a, kao i u kupčinom motosportu gdje je GR Supra GT4 osvojila brojne titule.

GR Supra A90 Final Edition, s trocilindričnim motorom i ručnim mjenjačem, nudi vozačima uzbudljivu kombinaciju snage, agilnosti i preciznosti, sve poboljšano nizom modifikacija koje stvaraju još veće uzbuđenje. Prodaja će biti ograničena na 300 primjeraka širom svijeta.

Ažuriranja pogonskog sklopa povećala su snagu s 340 DIN KS (250 kW) na 435 DIN KS (320 kW) i zakretni moment s 500 Nm na 570 Nm, što omogućuje brže ubrzanje i bolji odziv, dok vozilo postiže dodatnih 20 km/h, dosežući maksimalnu brzinu od 270 km/h. 

To je postignuto revizijom puta unosa zraka, prilagodbom katalizatora s niskim povratnim tlakom za smanjenje gubitka tlaka i optimizacijom upravljanja motorom.

Vozači mogu maksimalno iskoristiti performanse u zavojima s A90 Final Edition zahvaljujući nizu poboljšanja u upravljanju. KW ovjes s podešavanjem sile prigušenja – iste marke kao i onaj koji koristi GR Supra GT4 trkaći automobil – ima 16 stupnjeva za odbijanje i 12 stupnjeva za kompresiju, što omogućava agilno držanje ceste u različitim uvjetima. Dodatna poboljšanja u zavojima uključuju podešavanje kuta nagiba prednjih i stražnjih kotača, što također povećava prijanjanje, te optimizaciju kontrole aktivnog diferencijala za smanjenje podupravljanja.

Izravniji upravljački odgovor dolazi putem optimiziranih postavki električnog servo upravljača – ekskluzivnih za A90 Final Edition – dok je osjećaj vožnje GR Supre također pojačan modifikacijama koje stvaraju još veću povezanost između vozača i ceste, čime se postižu precizna i samouvjerena vozna dinamika. To je postignuto ojačanjima karoserije, uključujući ojačani poprečni nosač u stražnjem prtljažniku, isti kruti aluminijski nosač stražnje podokvire kao na GR Supra GT4 te ojačani prednji i stražnji stabilizatori.

Veće prijanjanje i stabilnost u zavojima postignuti su zahvaljujući 10 mm širim gumama, dok lagani 19-inčni prednji i 20-inčni stražnji kotači – ugravirani TGR logom – naglašavaju poznatu sposobnost upravljanja GR Supre. Visoko-prijanjajuće Michelin Pilot Sport Cup 2 gume dodatno podupiru performanse na granici mogućnosti.

Kočenje je također unaprijeđeno zahvaljujući 19-inčnim Brembo prednjim kočnicama s pločicama s visokim koeficijentom trenja, dok perforirani plutajući diskovi sprijeda i straga osiguravaju izvrsnu kočionu snagu čak i tijekom sportske vožnje. Dodatno, kočioni crijevi od nehrđajućeg čelika smanjuju gubitak prijenosa tlaka zbog širenja crijeva tijekom kočenja, čime se maksimizira učinkovitost ojačanog kočionog sustava.

Kako bi se održale vrhunske performanse uz poboljšanu stabilnost u zavojima i veću snagu motora, dodan je baffle ploča u karter motora kako bi se spriječila neravnomjerna distribucija ulja pod većim g-silama, dok je hlađenje poboljšano jačanjem ventilatora radijatora, dodavanjem sub-radiatora i povećanjem rashladnih peraja na poklopcu diferencijala.

Osim jedinstvene mat crne boje, vanjski izgled A90 Final Edition uključuje upadljive aerodinamičke promjene, rezultat opsežnog programa testiranja u vjetrotunnelu koji je provela TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E), koja je donijela svoje iskustvo iz motosporta i GR Supra GT4. 

Aerodinamički inspirirani prednji spojler od ugljičnih vlakana, prednji kanardi i središnji prednji flap u kombinaciji s ugljičnim vlaknima stražnjim krilom s "labudovim vratom" u stilu GR Supra GT4 optimiziraju prednju i stražnju aerodinamičku ravnotežu, downforce i otpor zraka, čime se poboljšava kontakt s cestom i vozna dinamika. Novi kanal od ugljičnih vlakana na haubi ima uklonjivi unutarnji element za dodatno hlađenje kada se ukloni. Također inspiriran GR Supra GT4, A90 Final Edition dolazi s Akrapovič titanijskim prigušivačem koji generira snažniji zvuk motora.

Unutrašnjost kabine, usmjerena prema vozaču, uključuje RECARO Podium CF potpuno sjedalo s jarko crvenom bojom i Alcantara jastučnicama, kako bi se održao optimalni položaj i udobnost vozača, čak i pod većim g-silama. Crvene sigurnosne pojaseve, ekskluzivne ploče od ugljičnih vlakana na pragovima i opsežnu Alcantara oblogu, uključujući volan usmjeren prema vozaču, naglašavaju ekskluzivnost ovog ograničenog izdanja.

GR Supra Lightweight Evo

Uzimajući u obzir povratne informacije kupaca, TOYOTA GAZOO Racing (TGR) nastavila je svoju misiju usavršavanja automobila i vozača kroz sudjelovanje u motosportu, što je izraženo u modelu GR Supra Lightweight Evo koji podiže doživljaj vožnje na novu razinu.

Povjerenje i preciznost poboljšani su kroz aktivnu kontrolu diferencijala i ekskluzivne kontrolne karte koje poboljšavaju prijanjanje između gume i površine ceste, smanjujući podupravljanja kroz zavoje. Grip u zavojima također je povećan zahvaljujući revidiranom kutu nagiba prednjih i stražnjih kotača, što vozačima pruža bolju stabilnost u zavojima. Veći Brembo kočioni diskovi osiguravaju bolju kontrolu kočenja.

Modifikacije ovjesa i podvozja poboljšavaju stabilnost i jačaju izravnu povezanost s cestom. Karakteristike elektronički kontroliranih amortizera, koji reagiraju na situaciju, revidirane su, a to se kombinira s ojačanim prednjim stabilizatorom radi poboljšanja performansi vožnje. 

Povećan osjećaj integracije ovjesa i karoserije postignut je korištenjem ojačanih gumastih ležajeva za prednje kontrolne armature i ojačanim gumastim nosačima za stražnju podokvir, dok bolji grip i kontrola dolaze kroz jači poprečni nosač na donjem dijelu vozila.

Upravljivost je dodatno poboljšana aerodinamičkim modifikacijama koje optimiziraju prednju/stražnju aerodinamičku ravnotežu i downforce. To uključuje stražnji spojler u stilu "ducktail" od ugljičnih vlakana, nove prednje krilce na blatobranima i više zaštite od prednjih guma. U međuvremenu, optimizirani električni servo upravljač pruža izravniji osjećaj upravljanja i poboljšanu kontrolu.

Izraziti i odvažni vanjski izgled GR Supre nadopunjuju novi 19-inčni kotači u mat crnoj boji. Unutra, vozačko sjedalo od prave kože obloženo je Alcantarom, na kojoj je izvezen GR logo, dok upadni crveni šavovi, crveni naglasak oko ručice mjenjača i crveni sigurnosni pojasevi naglašavaju sportski duh unutrašnjosti.