Odaberite

Pobjeda i naslov svjetskog prvaka za TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing ostvario je nevjerojatan povratak kako bi savladao izazove i obranio svoj naslov FIA Svjetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC) kada je sezona 2024. završila dramatičnom utrkom 8 sati Bahreina.

Počevši s prva dva mjesta na startnoj poziciji i znajući da bi pobjeda osigurala naslov za proizvođače, svaki je automobil vodio u različitim trenucima, no tim je u završnim fazama utrke imao samo jedan automobil na stazi, na desetom mjestu nakon nekoliko problema.

Izvanredan timski trud i dominantna vožnja omogućili su Sébastienu Buemiju da se probije kroz konkurenciju i osvoji utrku u automobilu #8 GR010 HYBRID, kojeg dijeli s Brendonom Hartleyjem i Ryom Hirakawom, osiguravši timski šesti uzastopni naslov svjetskog prvaka u konkurenciji proizvođača, s šest bodova prednosti ispred Porschea.
Automobil #7 GR010 HYBRID imao je pobjedu na vidiku kada je vodio na pola utrke, ali problem s pumpom za gorivo prisilio je Mikea Conwaya, Kamui Kobayashija i Nycka de Vriesa na povlačenje iz utrke, čime su nestale i male šanse Kamui i Nycka za naslov u konkurenciji vozača, koji su trebali pobjedu za ikakvu priliku.
Završetkom utrke u Bahreinu zaključena je sezona 2024., koja je obuhvaćala 72 sata utrkivanja, na osam rundi na četiri kontinenta tijekom gotovo 10 mjeseci. TOYOTA GAZOO Racing u sezoni je ostvario pet podija, uključujući tri pobjede i dva pole positiona, s ukupno 190 bodova u Svjetskom prvenstvu. Nakon uzbudljive godine, TOYOTA GAZOO Racing čestita novim svjetskim prvacima u konkurenciji vozača, Kévinu Estreu, Andreu Lottereru i Laurensu Vanthooru, te zahvaljuje svim natjecateljima WEC-a na njihovom doprinosu nezaboravnoj sezoni.
Dramatična i izazovna utrka za tim je započela snažno, kada je Sébastien poveo s pole positiona. No, nakon 18 minuta nade su imale težak udarac kad je Sébastiena s leđa udario GT automobil, koji ga je okrenuo i vratio na sedmo mjesto. Oporavio se do petog mjesta prije nego što je Brendon preuzeo volan kasno u drugom satu.
Brendon i Ryo zatim su se borili s trošenjem guma tijekom svojih stinti, ali su se odlučno trudili zadržati automobil #8 među prvih šest i ostati u igri. Utrka se preokrenula zahvaljujući dvjema intervencijama sigurnosnog automobila rano u drugom dijelu utrke, čime su se smanjili razmaci između 18 automobila u kategoriji Hypercar.
Nakon što je utrka nastavljena, malo više od sat vremena prije kraja, Sébastien je bio deseti, ali samo 15 sekundi iza vodećeg i započeo nevjerojatnu borbu kako bi oživio nade tima za svjetski naslov. Herojski juriš kroz konkurenciju omogućio mu je da prestigne nekoliko rivala i dođe na drugo mjesto nakon zadnjeg zaustavljanja u boksu.

Malo više od pola sata prije kraja sezone, Sébastien je završio nevjerojatan povratak pretekavši automobil #5 Porsche za vodstvo. Ubrzo je uspostavio udobnu prednost i prošao kroz cilj s pobjedom od 27.539 sekundi, osiguravši drugu pobjedu automobila #8 GR010 HYBRID u sezoni i desetu pobjedu tima u Bahreinu.

Veći dio utrke automobil #7 izgledao je kao najizgledniji GR010 HYBRID za pobjedu. Mike je napredovao s četvrtog mjesta na kraju prvog kruga u top tri, kad je Kamui preuzeo volan za dramatičan stint. Dok je sunce zalazilo u četvrtom satu, Kamui je hrabro prestizao konkurente i popeo se na drugo mjesto.

Međutim, automobil #7 pogođen je problemom s pumpom za gorivo, što je povremeno smanjivalo njegovu izvedbu. Vozači, inženjeri i mehaničari tražili su rješenje i, isprva, činilo se da su uspjeli kada je Kamui zatvorio razmak, a Nyck preuzeo vodstvo brzim zaustavljanjem u boksu. No problem se vratio, te se automobil #7 počeo spuštati niz poredak.
S obzirom na to da bi popravak zahtijevao dugo vrijeme, tim je prioritizirao pobjedu i naslov. Odlučili su povući automobil #7 malo više od dva sata prije kraja kako bi članovi posade mogli podržati napor automobila #8, izražavajući solidarnost i osiguravajući da je današnji trijumf za naslov istinski timski trud.
Kamui Kobayashi (vođa tima i vozač automobila #7): „Prije svega, veliko hvala za svu podršku koju smo imali ove sezone iz cijelog svijeta. Osvojiti naslov svjetskog prvaka u konkurenciji proizvođača veliki je uspjeh i rezultat velikog timskog napora svih, uključujući naše kolege iz Toyote i naše partnere, koji su veliki dio ovog uspjeha. Ovo je rezultat koji su svi u timu željeli i dali su sve kako bi ga postigli, pa hvala na sav taj trud. 

Automobil #8 zaslužio je pobjedu danas nakon nevjerojatne utrke. Očito smo na našem automobilu imali probleme i morali smo se povući. Analizirat ćemo to i cilj nam je vratiti se još jači iduće sezone.”

Mike Conway (vozač automobila #7): „Očito je ishod bio razočaravajući za naš automobil. Bili smo vrlo jaki u nekim trenucima i izgledali smo dobro za pobjedu, ali smo naišli na problem koji nas je, nažalost, izbacio iz utrke.

No barem je automobil #8 pobijedio, što znači da smo ostvarili naš cilj osvajanja naslova svjetskog prvaka u konkurenciji proizvođača. Vrlo sam sretan zbog tima i Toyote, a drago mi je i zbog automobila #8 koji je pobijedio s tako snažnom vožnjom na kraju. Svi ćemo uživati u ovom trenutku.”

Nyck de Vries (vozač automobila #7): „Sjajno je završiti sezonu s visokim za tim, osvajanjem naslova svjetskog prvaka u konkurenciji proizvođača uz nevjerojatnu pobjedu automobila #8. 

Očito je gorak osjećaj za naš automobil kada vidimo naše suparnike u borbi za naslov kako ne osvajaju bodove, s obzirom na to da smo bili u poziciji za pobjedu. Bez tehničkog problema imali bismo priliku osvojiti oba naslova, ali to je dio igre i moramo to prihvatiti. Sve u svemu, samo sam jako sretan zbog tima jer su danas dobili zasluženu nagradu nakon uzbudljive i izazovne sezone.”
Sébastien Buemi (vozač automobila #8): „Nevjerojatno je pomisliti da smo pobijedili, s obzirom na to kako je išlo u nekim trenucima. Usprkos svim preprekama, kaznama i nesreći, nevjerojatan je osjećaj za tim osvojiti naslov svjetskog prvaka. To je bio naš cilj ovdje i postigli smo ga zahvaljujući sjajnom naporu tima. Kada je naš automobil bio na desetom mjestu, mislio sam da smo gotovi. Ali moji su timski kolege odradili dobar posao zadržavši se s istrošenim gumama, i to mi je dalo prednost u gumama na kraju. 

Kad je danas bilo najvažnije, odradili smo dobar posao zajedno i jako sam sretan zbog cijelog tima.”

Brendon Hartley (vozač automobila #8): „Jako sam sretan zbog svih u timu i Toyote. Utrka nije išla glatko na početku kako je mogla. Pokušali smo srednje gume, ali nije upalilo. Na kraju je Séb odradio nevjerojatan stint. Bio je zvijezda; bila je to nevjerojatna vožnja. Hvala svima u timu, Toyoti i svim našim partnerima. Stvarno smo se morali boriti za ovu